Segmentasi, Targeting, dan Positioning Terhadap Loyalitas Pelanggan Produk Toko Logo di Plaza Andalas Kota Padang
DOI:
https://doi.org/10.55606/jubima.v1i4.2270Keywords:
segmentation, targeting, positioning, plaza andalas PadangAbstract
Loyalty is the most important aspect for a company to maintain its extension in order to maintain and attract other customers. One way that can be done in building customer loyalty is to establish good relationships with customers. Having loyal customers is the main goal of every company. This study aims to examine customer loyalty, segmentation,targeting and positioning on consumer loyalty to logo shop product plaza andalas Padang products. This research is a quantitative research, the population in this study is buyers from February to June as many as 277 buyers. The sample collection technique used in this study was Accidental Sampling, which is a sampling technique based on chance, or anyone who happens to meet a researcher who can be used as a sample using the slovin formula, the number of samples in this study was 100 people. Data analysis techniques using instrument tests, classical assumption tests, multiple regression analysis, and hypothesis testing. The results of this study indicate that product quality, testimonials, and endorsements have a positive and significant effect on consumer loyalty to logo shop product plaza andalas Padang products.
References
Dimayanti . (2018). penggunaan narasumber sebagai fitur penarik Perilaku Merek. PT. Gramedia Pustaka Utama: Jakarta.
Durianto (2001). pengaruh pelanggan yang loyal
Elyasa, H. (2011). Analisis Pengaruh Kemenarikan Pesan Iklan dan Kredibilitas Celebrity Endorser terhadap Brand Awareness untuk Meningkatkan Brand Attitude Pasta Gigi Merek Pepsodent.
Griffin. (2005). Customer Loyality, Jakarta : Erlangga.
Gunawan, F. A. (2014). Analisis Pengaruh Iklan Televisi dan Endorser terhadap Purchase Intention Pond’s Men dengan Brand Awareness sebagai Variabel Intervening. Jurnal Strategi Pemasaran.
Hurriyati, R. (2010). Bauran Pemasaran dan loyalitas pelanggan. Bandung: Alfabeta.
Kotler, A. (2001). Prinsip-prinsip pemasaran, Edisi keduabelas, Jilid 1. Jakarta : Erlangga.
Kotler, P. . (2006). Manajemen pemasaran, jilid I, Edisi kesebelas, Jakarta, P.T Indeks Gramedia.
Kotler, P. &. (2008). Manajemen Pemasaran. Edisi Ketigabelas. Jilid 1. Jakarta: Erlangga.
Kotler, P. &. (2009). Manajemen Pemasaran.13th Edition, Jilid 1. Erlangga.
Lee, M. &. (2007). Prinsip-prinsip Periklanan Dalam Perspektif Global. Diterjemahkan Oleh Haris Munandar dan Dudi Priatna. Jakarta: Kencana Prenada Media.
Ogi., L. K. (2015). Analisis Pengaruh Strategi Promosi, Harga, Dan Kepuasan Terhadap Loyalitas Pelanggan Surat Kabar Manado Post. Jurnal EMBA: Jurnal Riset Ekonomi, Manajemen, Bisnis Dan Akuntansi..
Olson, P. d. (2001). Perilaku pelanggan dan komunikasi pemasaran, jilid II, Edisi 4.
Putro, S. W. (2014). Pengaruh Loyalitas Dan Kualitas Terhadap Kepuasan Pelanggan Dan Loyalitas Pelanggan Restoran Happy Garden Surabaya. Jurnal Manajemen Pemasaran., 1-9.
Rambat, L. &. (2006). Manajemen Pemasaran Jasa. Edisi Kedua. Jakarta; Salemba Empat.
Rangkuti, F. (2022). Measuring Customer Satisfaction, Penerbit PT Gramedia Pustaka Utama, Jakarta.
Roman, K. J. (2003). How To Advertise Membangun Merek Dan Bisnis Dalam Dunia Pemasaran Baru, Alex Media Komputindo,.
Sangadji, S. (2013). Prilaku Pelanggan: Pendekatan Praktis Disertai: Himpunan Jurnal Penelitian. Yogyakarta: Penerbit Andi.
Saravanakumar, G. (2014). Effect of service quality on customer loyalty empirical devidence from co-operative bank. Int.J.Bus.Adm, 87-94.
Sugiyono. (2007). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif dan R&D. Bandung: Alfabeta,CV.
Sugiyono. (2017). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif dan R&D. Bandung: Alfabeta,CV.
Sari Noviana. (2019). segmentasi ,targeting, dan positioning loyalitas pelanggan Yp Sari.F Susanti academic conference for management 1,2019
Cholifah, S. d. (2016). Pengaruh Celebrity Endorser Terhadap Brand Image (Survei Pada Konsumen Kosmetik Wardah Di Counter Wardah Kota Malang). . Jurnal Administrasi Bisnis, 170-177.
Dian, F. (2016). Pengaruh Testimoni Dalam Periklanan. Manajerial, 15(1), 106–107.(2016). Pengaruh Testimoni Dalam Periklanan. Manajerial, 15(1), 106–107.
Durianto. (2001). Strategi Menaklukan Pasar Melalui Riset Ekuitas dan Perilaku Merek. PT. Gramedia Pustaka Utama: Jakarta.
Elyasa, H. (2011). Analisis Pengaruh Kemenarikan Pesan Iklan dan Kredibilitas Celebrity Endorser terhadap Brand Awareness untuk Meningkatkan Brand Attitude Pasta Gigi Merek Pepsodent.
Griffin. (2005). Customer Loyality, Jakarta : Erlangga.
Gunawan, F. A. (2014). Analisis Pengaruh Iklan Televisi dan Endorser terhadap Purchase Intention Pond’s Men dengan Brand Awareness sebagai Variabel Intervening. Jurnal Strategi Pemasaran.
Hurriyati, R. (2010). Bauran Pemasaran dan loyalitas konsumen. Bandung: Alfabeta.
Kotler, A. (2001). Prinsip-prinsip pemasaran, Edisi keduabelas, Jilid 1. Jakarta : Erlangga.
Kotler, P. . (2006). Manajemen pemasaran, jilid I, Edisi kesebelas, Jakarta, P.T Indeks Gramedia.
Kotler, P. &. (2008). Manajemen Pemasaran. Edisi Ketigabelas. Jilid 1. Jakarta: Erlangga.
Kotler, P. &. (2009). Manajemen Pemasaran.13th Edition, Jilid 1. Erlangga.
Lee, M. &. (2007). Prinsip-prinsip Periklanan Dalam Perspektif Global. Diterjemahkan Oleh Haris Munandar dan Dudi Priatna. Jakarta: Kencana Prenada Media.
Ogi., L. K. (2015). Analisis Pengaruh Strategi Promosi, Harga, Dan Kepuasan Terhadap Loyalitas Konsumen Surat Kabar Manado Post. Jurnal EMBA: Jurnal Riset Ekonomi, Manajemen, Bisnis Dan Akuntansi. .
Olson, P. d. (2001). Perilaku konsumen dan komunikasi pemasaran, jilid II, Edisi 4.
Putro, S. W. (2014). Pengaruh Kualitas Layanan Dan Kualitas Produk Terhadap Kepuasan Pelanggan Dan Loyalitas Konsumen Restoran Happy Garden Surabaya. Jurnal Manajemen Pemasaran., 1-9.
Rambat, L. &. (2006). Manajemen Pemasaran Jasa. Edisi Kedua. Jakarta; Salemba Empat.
Rangkuti, F. (2022). Measuring Customer Satisfaction, Penerbit PT Gramedia Pustaka Utama, Jakarta.
Roman, K. J. (2003). How To Advertise Membangun Merek Dan Bisnis Dalam Dunia Pemasaran Baru, Alex Media Komputindo,.
Sangadji, S. (2013). Prilaku Konsumen: Pendekatan Praktis Disertai: Himpunan Jurnal Penelitian. Yogyakarta: Penerbit Andi.
Saravanakumar, G. (2014). Effect of service quality on customer loyalty empirical devidence from co-operative bank. Int.J.Bus.Adm, 87-94.
Suganya, S. (2016). Impact of Celebrity Endorsment on Brand Image. Internasional Journal of Research in Managemen. Internasional Journal of Research in Managemen, 15-25.
Sugiyono. (2007). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif dan R&D. Bandung: Alfabeta,CV.
Sugiyono. (2017). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif dan R&D. Bandung: Alfabeta,CV.
Suharto, D. (2014). The Effect Of Service Quality On Customer Value On Customers Loyality (Study At User Of PT. Pos Indonesia Malang). Interdiscip. J .Contemp. Res. Bus,, 181-202.
Swastha, B. (2000). Manajemen Pemasaran Modern. Jakarta:PT Raja Grafindo Persada.
Tjiptono. (2014). Pemasaran Jasa – Prinsip, Penerapan, dan Penelitian, Andi Offset, Yogyakarta.
Tjiptono, Fandy. (2001). Strategi Pemasaran : Andi Offset, Edisi Kedua, Yogyakarta.
Widjoyo, S. (2014). Pengaruh Kualitas Layanan Dan Kualitas Produk Terhadap Kepuasan Pelanggan Dan Loyalitas Konsumen Restoran Happy Garden Surabaya. . Jurnal Manajemen Pemasaran, 1-9.