Peran Manajemen Pemasaran Pada Aplikasi Quipper Sebagai Media Pembelajaran Siswa: Studi Literatur
DOI:
https://doi.org/10.55606/jubima.v2i1.2599Keywords:
Marketing Management, Learning Media, E Learning, QuipperAbstract
The rapid advancement of technology supports the development of learning. One of them is the use of learning media using e-learning. The Quipper application can be used as a learning media that utilizes technological developments. The purpose of this research is to provide valuable insights to Quipper organizers and stakeholders to improve the effectiveness of marketing and application management and improve the quality of student learning. The method used is a literature study. The results of the study are The role of marketing management in the Quipper application is to market the company's products to achieve long-term profit levels. This application aims to improve the quality of education and improve the education gap by providing learning media that is easy to learn.
References
Budiarti, R. H. (2023). Manajemen Pemasaran Global Dalam Meningkatkan. Coopetition, 410-411.
Solissa, E. M. (2023). Penerapan Model Pembelajaran E-Learninguntuk Meningkatkan Kualitas Pembelajaran. Journal On Teacher Education, 327-333.
Dani, H. (2020). Studi Literatur:Pengembangan Media Pembelajaran Dengan Software Autocad . Jurnal Kajian Pendidikan Teknik Bangunan , 22-23.
Dhi Bramasta, D. (2020). Studi Literatur Tentang Peningkatan Kemampuan Berpikir Kritis Siswa Dalam Pembelajaran Menggunakan Model Pembelajaran The Power Of Twodi Sd. Jurnal Educatio Fkip Unma, 606-607.
Hamidah. (2023). Strategi Manajemen Pemasaran Pendidikan Dalam Meningkatkan Antusiasme Calon Peserta Didik Baru Di Sekolah Mtss Nurul Ilmi Desa Pantai Gemi Kecamatan Stabat. Jurnal Serunai Ilmu Pendidikan, 78-79.
Harsiwi, U. B. (2020). Pengaruh Pembelajaran Menggunakan Media Pembelajaran Interaktif Terhadap Hasil Belajar Siswa Di Sekolah Dasar. Jurnal Basicedu, 1105-1106.
Hindun. (2024). Peran: Ruang Guru Sebagai Aplikasi Berbasis Mobile Dalam Pekembangan Belajar Bahasa Indonesia Pada Siswa Mts . :Jurnal Bahasa Dan Pendidikan, 161-162.
Pratiwi, I. T. (2018). Peran Media Pembelajaran Dalam Meningkatkanprestasi Belajar Siswa. Manper, 176-177.
Setiawan, A. (2019). Pengembangan E Learning Sebagai Media Pembelajaran Pendidikan Vokasi. Santika, 52-53.
Yulia, L. (2020). Studi Manajemen Marketing Berbasis Online. Jurnal Maneksi , 348-349.
Zohriah, A. (2023). Ruang Lingkup Manajemen Pendidikan Islam . Jurnal Dirosah Islamiyah, 704-705.