Pengembangan Teknik Pemasaran Dan Inovasi Untuk Meningkatkan Kualitas Pelayanan Kedai Vespa Palu

  • Arin Aurizal Ishak Universitas Tadulako
  • Faruq A.H Lamusa Universitas Tadulako
  • Harnida Wahyuni Adda Universitas Tadulako
Keywords: UMKM, profile, operational management, achievement strategy, marketing

Abstract

Kedai Vespa Palu is a coffee shop business that has been established since 2017 which is engaged in the culinary field. With the main sale of coffee-type drinks. Kedai Vespa Palu in running its business certainly requires financial management of operational management and strategies to fulfill the sustainability of the business. By doing operational management and strategic management and doing business analysis to maintain the sustainability of the business. as for the business results that have been achieved by the hammer vespa shop, namely raw material management, operational management and strategies that are useful for increasing services and turnover of hammer vespa shops. Kedai Vespa Palu will continue to strive to improve the quality of servants and operations, and strategies to achieve even greater targets to develop the business.

References

Permatasari, P. S. (2017). Pengaruh Citra Merek Dan Fitur Terhadap Proses Keputusan Pembelian Handphone/Smartphone Merek Smartfren (Suvey Mahasiswa Fakultas Ekonomi Universitas Pasundan Bandung) (Doctoral dissertation, Fakultas Ekonomi dan Bisnis Unpas).
Fajarwati, S., & Hasan, D. B. N. (2022). Analisis Efektivitas Strategi PemasaranSyariah Simpanan Pendidikan BMT Ki Slamet Jatim Di Masa Pandemi Covid-19. rizquna: Jurnal Hukum dan Ekonomi Syariah, 1(01), 56-69.
Haque-Fawzi, M. G., Iskandar, A. S., Erlangga, H., & Sunarsi, D. (2022). STRATEGI PEMASARAN Konsep, Teori dan Implementasi. Pascal Books.
Daimunthe, R. F., Siregar, S. H., & Sofiyah, F. R. (2014). Model Pengembangan dan Peningkatan Daya Saing Produk Rotan (Studi Kasus Pada Koperasi Rotan) Medan
Analisis Pengaruh Lingkungan Usaha Dan Motivasi Terhadap Kinerja Pelaku Usaha Mikro Kecil Dan Menengah Binaan Dinas Perindustrian Dan Perdagangan Provinsi Maluku. JUEB: Jurnal Ekonomi dan Bisnis, 1(2), 44-51.
Fazizah, A., Sos, S., & AB, M. (2015). Rancangan Business Model Untuk Home Industry “Kue Pia” Dengan Menerapkan Teori Business Model Canvas. Jurnal Heritage, 3(2), 09-20.
Syafa’at, A., & Wahid, A. (2020). Strategi Pemasaran Produk Sepatu Menggunakan Metode Analisis SWOT dengan Matrik IFAS dan EFAS di PT. Bagoes Tjipta Karya. JKIE (Journal Knowledge Industrial Engineering), 7(3), 108-117.
Solikhah, M. A., & Amelia, A. (2022). Analisis CSF dan SWOT Studi Kasus: PT. Educational Development Consultant (EDC) Cirebon. Jurnal Ekonomi, Teknologi dan Bisnis (JETBIS), 1(3), 124-130.
Mamahit, B. V., Mandey, S. L., & Jorie, R. J. (2021). Analisis Strategi Pemasaran Jasa Cv. Caritas Dei Nobiscum Untuk Meningkatkan Daya Saing. Jurnal EMBA: Jurnal Riset Ekonomi, Manajemen, Bisnis dan Akuntansi, 9(3), 892-901.
Published
2023-03-27
How to Cite
Arin Aurizal Ishak, Faruq A.H Lamusa, & Harnida Wahyuni Adda. (2023). Pengembangan Teknik Pemasaran Dan Inovasi Untuk Meningkatkan Kualitas Pelayanan Kedai Vespa Palu. Jurnal Mutiara Ilmu Akuntansi, 1(2), 165-173. https://doi.org/10.55606/jumia.v1i2.1234