Perencanaan Strategi Perusahaan Dalam Menghaapi Persaingan Bisnis
DOI:
https://doi.org/10.55606/jupsim.v3i1.2406Keywords:
Strategic Planning, Strategic Management, Swadharma Sarana InformatikaAbstract
This research is a qualitative research that aims to formulate and plan a strategy for PT Swadharma Sarana Informatika and also to formulate and determine the selection of a business strategy at PT Swadharma Sarana Informatika. The results of the research are expected to provide guidelines for strategic planning for companies that can be used as procedures for writing a scientific research. The results of the research are formulating strategies that are obtained are market penetration strategies and product development strategies and also alternative strategies, namely Education and Training.
References
Aisyah, S., Cakranegara, P. A., & Sani, A. (2022). Pengaruh Lingkungan Kerja dan Insentif Terhadap Kinerja Karyawan PT. Capella Medan. REMIK: Riset dan E-Jurnal Manajemen Informatika Komputer, 6(4), 864-874.
Arafat, F., Sani, A., Wiliani, N., & Budiyantara, A. (2020). Optimalisasi Jaringan Wireless Dengan Metode Wireless Distribution System (WDS). BRITech, Jurnal Ilmiah Ilmu Komputer, Sains dan Teknologi Terapan, 1(2), 11-16.
David, F. R., & David, F. R. (2015). Manajemen Strategik, Edisi Kelima Belas. Jakarta: Salemba Empat.
de Sena Abrahão, R., Moriguchi, S. N., & Andrade, D. F. (2016). Intention of adoption of mobile payment: An analysis in the light of the Unified Theory of Acceptance and Use of Technology (UTAUT). RAI Revista de administracao e Inovacao, 13(3), 221-230.
Husain, T., & Sani, A. (2020). Kepuasan Pelanggan Toko Online Yang Dipengaruhi Kualitas Produk Dan Layanan. JITK (Jurnal Ilmu Pengetahuan Dan Teknologi Komputer), 5(2), 291-296.
Mashuri, M., & Nurjannah, D. (2020). Analisis SWOT Sebagai Strategi Meningkatkan Daya Saing. JPS (Jurnal Perbankan Syariah), 1(1), 97-112.
Ramadhan, M. F., & Wahyuningsih, R. T. (2023). Analisis Kecepatan Transmisi Data terhadap Redaman pada Teknologi Gpon Adtran dan Raisecom PT Aplikanusa Lintasarta. SIBERNETIK: Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran, 1(1), 138-145.
Sani, A., Pusparini, N. N., Budiyantara, A., & Supit, M. I. (2023). Pengembangan Model Unified Theory of Acceptance and Use Technology untuk Penggunaan Adopsi Mobile Payment. Infotech: Journal of Technology Information, 9(1), 59-66.
Siagian, S. P. (2005). Fungsi-fungsi manajerial.
Suhartini, S. (2018). Analisa Swot Dalam Menentukan Strategi Pemasaran Pada Perusahaan. MATRIK: Jurnal Manajemen Dan Teknik Industri Produksi, 12(2), 82-87.