Pengaruh Kualitas Produk dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian Pada Sate Kambing Muda “Mba Ita” di Sukoharjo

  • Annasya Al Sadhilla Universitas Duta Bangsa Surakarta
  • Berta Berlianda Universitas Duta Bangsa Surakarta
  • Rayhan Gunaningrat Universitas Duta Bangsa Surakarta
  • R.Taufiq Nur Muftiyanto Universitas Duta Bangsa Surakarta
Keywords: Product Quality, Price, Purchasing Decisions

Abstract

The increasingly rapid economic development has given rise to intense competition in the business world, a type of culinary business that offers food products that use goat meat as the main ingredient. This research was carried out with the aim of finding out how much influence product quality and price have on purchasing decisions. Researchers use quantitative research, survey research methods, descriptive analysis. The results of testing the validity of variable data using SPSS are as follows. The Sig0 value of the KMO and Bartlet's numbers is 224,576 with a significance value of 0.000. N100 based on the output it is known that the significance value of Asymp. Product quality and price simultaneously influence purchasing decisions for Sate Kambing Muda Mba Ita in Sukoharjo.

References

Adhitama, M. H., & Sukardi, S. (2020). Pengaruh Harga, Kualitas Produk, Dan Kualitas Pelayanan Terhadap Keputusan Pembelian (Studi Kasus Pada Warung Sate Klatak Pak Pong Bantul). Jurnal Fokus Manajemen Bisnis, 8(2), 207. https://doi.org/10.12928/fokus.v8i2.1591
Aghitsni, W. I., & Busyra, N. (2022). Pengaruh Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian Kendaraan Bermotor Di Kota Bogor. Jurnal Ilmiah Manajemen, Ekonomi, & Akuntansi (MEA), 6(3), 38–51. https://doi.org/10.31955/mea.v6i3.2271
Aji, A. R. B. (2015). Peningkatan Keterampilan Menulis Teks Eksposisi Melalui Model Pembelajaran Memberi dan Menerima Pada Siswa Kelas VII E SMP Negeri 5 Wates Kabupaten Kulon Progo DIY. Universitas Negeri Yogyakarta, 53(5), 1–163.
Dengan, M., & Faktor, A. (2013). Destiara Rahma Diva, 2018.
Dewi, M. (2017). Perbedaan Kualitas Produk dan Harga Terhadap Sepatu Merek Nike dan Adidas Di Bandar Lampung. Paper Knowledge . Toward a Media History of Documents, 11–21.
Engel. (2014). Analisis Liner Berganda. Paper Knowledge . Toward a Media History of Documents, 25–41.
Ernawati, R. (2021). Analisis Pengaruh Promosi, Harga, dan Citra Merek terhadap Keputusan Pembelian pada Situs E-commerce Zalora di Jakarta. Business Management Analysis Journal (BMAJ), 4(2), 80–98. https://doi.org/10.24176/bmaj.v4i2.6663
Fitria. (2016). Fitria. (2013).. Journal of Chemical Information and Modeling, 53(9), 1689–1699. Journal of Chemical Information and Modeling, 53(9), 1689–1699.
Hanso, B. (2016). Pengaruh Harga Terhadap Penjualan Sepeda Motor Honda PT Indako Trading Coy. Perpustakaan Pancabudi, 4(2016), 1–23.
Iii, B. A. B., & Penelitian, V. (2006). B.131.15.0018-06-Bab-Iii-20190219055142. 29–41.
Iwan Sahara, N., & Adi Prakoso, F. (2020). Pengaruh Kualitas Produk dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen Lazada (Studi di Wilayah Jakarta Selatan). Prosiding Konferensi Nasional Ekonomi Manajemen Dan Akuntansi (KNEMA), 1177, 1–11.
Muhamad, H. (2019). Metodologi Penelitian. 34–44.
Nuriefandi, A. (2019). Pengaruh Karakteristik Generasi Y Terhadap Loyalitas Karyawan Pt. Telekomunikasi Indonesia Witel Tasikmalaya. Progress in Retinal and Eye Research, 561(3), S2–S3.
Pranata, I. Y. I., Wahab, Z., Widiyanti, M., & Rosa, A. (2022). Pengaruh Promosi dan Harga terhadap Keputusan Pembelian pada E-Commerce Lazada Indonesia. The Manager Review, 4(1), 1–8. https://doi.org/10.33369/tmr.v4i1.20328
PUTRI, F. A. (2022). PENGARUH INVESTASI TERHADAP KINERJA KEUANGAN PERUSAHAAN DAN FINANCIAL DISTRESS PADA PERUSAHAAN ASURANSI JIWA Universitas Pendidikan Indonesia | repository.upi.edu | perpustakaan.upi.edu. Universitas Pendidikan Indonesia.
Rachman, T. (2018). Penelitian Kualitatif, Jenis Data. Angewandte Chemie International Edition, 6(11), 951–952., 10–27.
Richard Oliver. (2021). Analisis Penyelesaian Pembiayaan Bermasalah Produk Pembiayaan Bermasalah di BMT Amanah Kabupaten Brebes. Angewandte Chemie International Edition, 6(11), 951–952., 2013–2015.
Sinda Shalsabilla Hikmawan. (2022). PENINGKATAN KEMAMPUAN PEMECAHAN MASALAH MATEMATIS DAN MINAT BELAJAR MATEMATIKA SISWA SMA MELALUI PROJECT-BASED LEARNING MODEL DENGAN PENDEKATAN STEAM (PjBL-STEAM). PENINGKATAN KEMAMPUAN PEMECAHAN MASALAH MATEMATIS DAN MINAT BELAJAR MATEMATIKA SISWA SMA MELALUI PROJECT-BASED LEARNING MODEL DENGAN PENDEKATAN STEAM (PjBL-STEAM), 32–48.
Sukardi. (2022). Korelasi Prestasi Akademik dan Prestasi Olahraga Pada Student-Athlete di Universitas Pendidikan Indonesia. Jurnal Universitas Pendidikan Indonesia.
Susilowati, I. H., & Utari, S. C. (2022). Pengaruh Harga Terhadap Keputusan Pembelian Di Apotik MAMA Kota Depok. Jurnal Ecodemica Jurnal Ekonomi Manajemen Dan Bisnis, 6(1), 134–140. https://doi.org/10.31294/eco.v6i1.12806
Syifa S Mukrima. (2017). Tinjauan Pustaka Tinjauan Pustaka. Convention Center Di Kota Tegal, 2017, 6–32.
Tâm, T., Và, N. C. Ứ U., Giao, C. Ể N., Ngh, C., & Chu, Ẩ N B Ụ I. (2016). 済無No Title No Title No Title. 01, 1–23.
Triyono. (2018). Teknik Sampling Dalam Penelitian Sosial. Lokakarya Penelitian Sosial Fakultas Adab IAIN Suka Yogyakarta, XI(March), 2–9. https://doi.org/10.13140/RG.2.2.19674.24003
Wahyudi, & Yusuf, I. (2022). Analisis Pengaruh Kualitas Produk Dan Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Pelanggan Dengan Nilai Pelanggan Sebagai Variabel Intervening Pada Ud Tirta Jaya Usaha. Manajemen Pemasaran, 1–27.
Published
2024-01-09
How to Cite
Annasya Al Sadhilla, Berta Berlianda, Rayhan Gunaningrat, & R.Taufiq Nur Muftiyanto. (2024). Pengaruh Kualitas Produk dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian Pada Sate Kambing Muda “Mba Ita” di Sukoharjo. Manajemen Kreatif Jurnal, 2(1), 151-160. https://doi.org/10.55606/makreju.v2i1.2649